Första dagen i Thailand!

Som tidigare sagt. Vi åkte från värmen till värmen! Men man kan inte jämföra hettan här med värmen i Sverige. Här är det kvavt och fuktigt.

Resan hit gick bra, men den kändes lite väl lång ett tag, sov lite och sen så såg jag på några filmer och lyssna/läste böcker. Vi anlände på Bangkoks flygplats vid 5.30 lokal tid. Då tog vi en taxi till hotellet där vi möttes av väldigt god service. De var framme på direkten och öppnade bildörrarna samt bar in väskorna, sånt känns lite konstigt tycker jag. Jag känner att jag vill hjälpa till. Vi fick vänta en ganska lång stund på att vårat hotellrum skulle bli färdigt, eftersom vi kom runt halv sju och incheckingen brukar inte vara föräns vid 12.00. Vid åtta-tiden var allt klart och vi fick gå in på vårt rum. Jag delar med Jocke och mamma och pappa har ett eget. Då bytte vi om, vilket var mycket uppskattat, hade inte världens bekvämaste reseoutfit precis. Vid nio låg vi vid poolen, men solen var inte riktigt framme, vi åt en tidig lunch sen så somnade alla utmattade vid poolen. Jag vaknade runt halv tolv av att jag var välidgt, väldigt varm. Och solen stod mitt på himlen, Då var det bara att ta sig ett dopp i poolen. Men tillslut blev det oumbärligt och vi gick tillbaka till hotellrummen för att duscha och klä på oss. Efter att vi var klara tog vi "sky-train" till MBK där vi spenderade ca 4 timmar. Jag fixade bl.a. mina naglar, men gjorde även lite shopping. Det blev ett par solglasögon, två t-shirts och ett par flip-flops med bananer på. Nu skulle vi egentligen ut och äta. Men jag orkar verkligen inte, måste vila upp mig så att jag är pigg resten av resan! Oj, oj. Nu händer det grejer utanför hotellet, Världens åska, det kanske är ganska bra att man inte ska ut om det blir regn och åska. Nej, nu ska jag lägga upp lite bilder sen så ska jag sova! Ska även försöka blogga imorgon, men vet ej om jag kommer kunna lägga upp bilder nu framöver. För på måndag åker vi till Koh chang och då vet jag inte om vi har tillgång till internet.

Hoppas ni har det bra i Sverige! Saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0