Tisdag

Nu ar det tisdag och klockan ar runt halv fyra och jag har legat vid poolen hela dagen! Jag har under den tiden lyckats last ut en bok och borjat pa en annan. Boken som jag laste ut heter "sista jouren", ganska seg att komma in i men sen blev den battre och battre! Men ganska tragisk anda sa nu laser jag en bok som jag tycker man kan satta i kategorin "chicklit". Nog om mina bocker!

Igar kvall at vi pa ett jattebra steakhouse, god mat. Jag ater numera nastan endast spaghetti bolognese da jag tidigar varit den enda i familjen som hallt mig till thaimat (tydligen mindre risk att man blir sjuk). Pyttsan! Jag ar den som lyckat bli sjuk tva ganger! Men inga ledsna miner for det, jag mar ju som sagt bra nu.

Det har blivit lite ytterligare shopping, jag har kopt lite armband, en vit virkad bikini, shorts och ett linne. Vi far nu se om vi aker till Bangkok igen pga svininfluensan. For det vore ju inte sa bra om mamma skulle smittas, da man far hosta, och hon ska inte hosta! Med mamma ar det battre sen hon brytit tva revben, hon har fatt starkare piller sa hon har stabliserats. Hon har varit med oss pa stranden bade igar och idag. Ikvall blir det nog middag pa nagot "hippie-stalle" som pappa kallar det. Och sen blir det nog Sabay bar som alla andra kvallar, da ett mycket bra liveband fran Filipinerna spelar dar varje kvall. Ska lagga in nagra bilder, sen tankte jag bege mig till poolen. Ja, och flagnar gor jag ocksa! Mycket trakigt .... Men det finns trakigare saker!

Ha det bra!
Saknar er!


Jag och mamma igar, det ser ut som om jag har en sadan dar gris-mask haha.

Bild pa poolen som jag spenderade mesta delen av dagen i.

Denna utsikt hade jag fran platsen jag lag.

Och har ar jag, muy mal bild.


Hasta luego! (Jag onskar att de talade spanska i Thailand, hade varit roligare).

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej, jag blev så glad över resedagsrapporten, men jag blev ännu gladare över att se min älskade dotter och att hon inte var sönderskrapad och att hon "satt" upp. Här behöver man inte vara rädd för att flagna, nää regnkappan på och mameluckerna.

Såg på Michael J:s begravning i går och grät, men tyvärr tyckte jag att värmen saknades trots alla fantastiska artister och musik. En av pastorerna som höll ett fantastiskt tal valde att inte hälsa på pappan men den övriga familjen - varför?

Kramar till er alla/mormor

2009-07-08 @ 09:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0